«Στοίχημα ο ΠΑΟΚ»



Για την τιμή που του έγινε από τους επαγγελματίες ποδοσφαιριστής μίλησε ο Φερνάντο Σάντος που αναδείχτηκε καλύτερος προπονητής για την περσινή σεζόν. Ο Πορτογάλος τεχνικός του «δικεφάλου» ανέφερε ότι το βραβείο που πήρε ανήκει σε όλους, αποκαλύπτοντας ότι κάνει μαθήματα ελληνικών! Πρόσθεσε, ότι ο ΠΑΟΚ ήταν για αυτόν ένα μεγάλο στοίχημα, όταν τον ανέλαβε. 
Αναλυτικά όσα δήλωσε στο «Metrosport»:
«Για μένα είναι ιδιαίτερη τιμή το γεγονός ότι ψηφίστηκα ως ο κορυφαίος προπονητής της περσινής χρονιάς από ποδοσφαιριστές. Αυτό το γεγονός κάνει την τιμή μεγαλύτερη. Δείχνει και ότι η δουλειά μου αναγνωρίζεται. Ακόμη ότι οι ποδοσφαιριστές μεταξύ τους μιλάνε για το πως δουλεύουμε και αυτό μεταδίδεται από τον έναν στον άλλο. Διαδίδεται πως είναι το κλίμα στην ομάδα που δουλεύουμε. Θεωρώ ότι στον ΠΑΟΚ έχουμε πολύ καλό κλίμα και οι παίκτες απολαμβάνουν τη μεθοδολογία με την οποία δουλεύουμε. Αυτό φαίνεται ότι αρέσει στους παίκτες και χαίρονται για τον τρόπο που συνεργαζόμαστε.

Από εκεί και πέρα βέβαια (κάτι το οποίο έχω μάθει από πολύ νωρίς στην προπονητική μου καριέρα) είναι η εξίσωση που βγάζουν μαζί ο προπονητής και οι παίκτες για να υπάρχει ένα καλό και σωστό αποτέλεσμα. Έτσι ξέρω ότι ένας καλός προπονητής ποτέ δεν μπορεί να φανεί πόσο καλός είναι αν δεν έχει και καλούς παίκτες, αλλά και κάποιοι καλοί παίκτες δεν μπορούν να δείξουν πόσο καλοί είναι αν δεν υπάρχει και ένα καλός προπονητής και δεν μπορεί να γίνει μία καλή ομάδα. Έτσι αυτό το βραβείο που πήρα ανήκει σε ένα μεγάλο ποσοστό και στους παίκτες, οι οποίοι δούλεψαν μαζί μου την περασμένη σεζόν, όπως βέβαια και σε όλους όσους ήταν κοντά στην ομάδα».

«Ιδιαίτερη ομάδα ο ΠΑΟΚ»
«Ακόμη επειδή ο ΠΑΟΚ είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση ομάδας, καθώς ήταν ένα στοίχημα το οποίο τέθηκε πριν από 2,5 χρόνια με ένα συγκεκριμένο πλάνο το οποίο ξεκίνησε από κάποιους ανθρώπους, είναι σίγουρα πολύ πιο σημαντικό αυτό το βραβείο και νιώθω πολύ πιο ικανοποιημένος και ευχαριστημένος που το κατέκτησα, γιατί όλοι θυμάστε πόσο δύσκολη σεζόν είχαμε περάσει όλοι μας την πρώτη χρονιά που ήμουν στον ΠΑΟΚ, οπότε ο δεύτερος χρόνος μου στην ομάδα ήταν ο καρπός όλων των προσπαθειών των δύο πρώτων χρόνων.

«Το βραβείο ανήκει σε όλους»
Οπότε ουσιαστικά αυτό το βραβείο ανήκει σε όλους όσους ασχολούνται με τον ΠΑΟΚ, είτε έχουν έναν ενεργό ρόλο μέσα στην ομάδα, είτε πρόκειται για τους οπαδούς μας, χωρίς τους οποίους δε θα μπορούσαμε να έχουμε πετύχει και αυτά που έχουμε κάνει ως τώρα… Και θέλουμε βέβαια να πάμε ακόμη πιο ψηλά την ομάδα, να πετύχουμε ακόμη περισσότερα πράγματα.
Ναι μεν τα βραβεία με ευχαριστούν και με ικανοποιούν, αλλά τίποτα παραπάνω. Πιο σημαντικό από τα βραβεία είναι η καθημερινή δουλειά που γίνεται η προσπάθειες που καταβάλλονται από όλους και η αναγνώριση της δουλειάς από τους ίδιους τους ποδοσφαιριστές».

Σε ερώτηση για το αν νιώθει ότι στον ΠΑΟΚ βρίσκεται στην πιο ώριμη φάση της προπονητικής του καριέρας, ο Πορτογάλος χαμογέλασε…
«Όχι, όχι… Δεν είναι αλήθεια αυτό. Η καριέρα μου ως προπονητής άρχισε να ωριμάζει τότε που ήμουν στην Εστορίλ και μετά στην Αμαδόρα. Πριν από 15 με 20 χρόνια. Η τελευταία χρονιά μου στην Αμαδόρα το 1998 ήταν ίσως η καλύτερη σεζόν ως προπονητής. Μετά ακολούθησε η Πόρτο και τα τελευταία 10 χρόνια θεωρώ ότι βρίσκομαι σε ένα πολύ καλό επίπεδο γνωρίζοντας τι πρέπει να κάνω ως τεχνικός αλλά και ότι τα πράγματα δεν πρόκειται να αλλάξουν πάρα πολύ…».

Για την ομιλία του στα ελληνικά:
«Προσπαθώ και μαθαίνω ελληνικά. Πηγαίνω σε μία σχολή! Έχω καλούς καθηγητές. Έχω μία δυσκολία στο να σκέφτομαι ελληνικά. Δε μου έρχονται ακόμη ελληνικές λέξεις σε αυτά που σκέφτομαι. Πλέον όμως έχω αρχίσει να γράφω και μπορώ να διαβάζω αυτά που είναι γραμμένα. Επίσης καταλαβαίνω σχεδόν τα πάντα όταν ο άλλος μου μιλάσει σχετικά αργά και καθαρά ή τουλάχιστον αντιλαμβάνομαι το 60-70%. Το πιο δύσκολο είναι να μιλήσω καλά ελληνικά. Να μη μου έρχονται πορτογαλικές λέξεις στο μυαλό, τις οποίες μετά να μεταφράζω στα ελληνικά… Και σίγουρα το πιο δύσκολο από όλα είναι η ελληνική γραμματική! ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ…», κατέληξε σε άπταιστα ελληνικά.

Για το τι είναι πιο δύσκολο, να μάθει να μιλάει άπταιστα ελληνικά με σωστή γραμματική ή να οδηγήσει τον ΠΑΟΚ στην κορυφή, απάντησε:
«Και τα δύο είναι πολύ δύσκολα, αλλά και για τα δύο προσπαθώ σκληρά…».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις