Μουσλίμοβιτς: “Ο ΠΑΟΚ είναι το σπίτι μου”

Μουσλίμοβιτς: “Ο ΠΑΟΚ είναι το σπίτι μου”

Μεταγράφηκε πέρσι το καλοκαίρι στον ΠΑΟΚ και δεν άργησε να γίνει σύνθημα στα στόματα των οπαδών του ΠΑΟΚ. Οι τρομερές εμφανίσεις του στο ξεκίνημα της σεζόν τον μετέτρεψαν σε ίνδαλμα των φιλάθλων και η ιαχή «Ζλάταν αλάνι» δονούσε την ατμόσφαιρα της Τούμπας. Το Νοέμβριο τραυματίστηκε, έχασε γύρω στον ενάμιση μήνα και όταν επέστρεψε τον Ιανουάριο, έχασε την επαφή με τα δίχτυα. Τώρα, ο Ζλάταν Μουσλίμοβιτς, δηλώνει αποφασισμένος για μια μεγάλη σεζόν, ειδικότερα από τη στιγμή που κάνει και προετοιμασία με την ομάδα, κάτι που δε συνέβη πέρσι. Ο Βόσνιος φορ μίλησε για όλους και για όλους, μη διστάζοντας να αποκαλέσει τον ΠΑΟΚ σπίτι του…

-Θεωρείς τη σεζόν που ξεκινάει ιδιαίτερα σημαντική για την καριέρα σου, καθώς το επόμενο καλοκαίρι υπάρχει και το Μουντιάλ, στο οποίο ενδεχομένως να βρεθείς με τη Βοσνία;
«Σίγουρα η χρονιά είναι πολύ σημαντική για μένα και για τον ΠΑΟΚ. Κάθε χρόνο θέλεις να κάνεις περισσότερα πράγματα, να βελτιωθείς περισσότερο και να έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα και ως παίκτης ατομικά αλλά και ως ομάδα. Θέλω να έχουμε μία καλή σεζόν στον ΠΑΟΚ και μετά μακάρι να είμαι με την Εθνική Βοσνίας στο Μουντιάλ…»
-Με τις προσθήκες που έγιναν φέτος στον ΠΑΟΚ πιστεύεις ότι θα έχεις περισσότερα στηρίγματα φέτος στην επίθεση; Πέρυσι ήσουν μόνος μπροστά και σε ορισμένα παιχνίδια έμοιαζες να έχεις έναν άχαρο ρόλο…
«Εγώ είμαι παίκτης του ΠΑΟΚ και ότι μου ζητήσουν να κάνω μέσα στο γήπεδο, θα το κάνω. Πάντα προσπαθώ να δώσω το καλύτερο που μπορώ. Κάνω τη δουλειά μου όπως ο κάθε παίκτης και ο προπονητής είναι αυτός που κρίνει το τι θέλει από εμένα να κάνω. Εκείνος αποφασίζει και εμείς πληρωνόμαστε για να κάνουμε αυτό που μας ζητάνε. Μπορεί ο προπονητής να θέλει να παίζουμε με έναν, με δυο ή και τρεις στην επίθεση, αλλά αυτό δεν είναι δικό μου θέμα».
-Πέρυσι τα συστατικά της επιτυχίας του ΠΑΟΚ ήταν η καλή αμυντική λειτουργία και η σωστή εκμετάλλευση των λίγων ευκαιριών. Θα υπάρξει φέτος διαφοροποίηση της φιλοσοφίας ή η ομάδα θα κινηθεί και φέτος στους ίδιους άξονες;
«Ο ΠΑΟΚ είναι ΠΑΟΚ! Φέτος όπως και κάθε χρόνο ο ΠΑΟΚ έχει στόχο να κερδίζει παντού. Πρέπει να είμαστε επιθετικοί. Αν θέλουμε να πετύχουμε φέτος κάτι παραπάνω πρέπει να κάνουμε κάτι περισσότερο στην επίθεση. Και ο πρώτος που πρέπει να κάνω περισσότερα είμαι εγώ…»
-Μετά από ένα χρόνο στην Ελλάδα τι διαφορές βλέπεις να υπάρχουν μεταξύ και των τριών μεγάλων ομάδων της Αθήνα;. Η μία είναι σίγουρα το μπάτζετ. Τι λείπει από τον ΠΑΟΚ για να χτυπήσει έναν τίτλο ή να βγει στο Τσάμπιονς Λιγκ;
«Σίγουρα, όταν μας λείπουν κάποιες νίκες τότε δεν μπορείς να πάρεις τίτλο. Ακόμα όμως και τα… πουλιά στα δέντρα βλέπουν και ξέρουν ότι οι τρεις ομάδες της Αθήνας έχουν πιο πολλά χρήματα από τον ΠΑΟΚ. Εμείς πρέπει να κοιτάξουμε το τι κάνει μόνο η δική μας ομάδα. Είμαστε ο ΠΑΟΚ και δεν μας νοιάζει τι κάνει ο αντίπαλος. Και οι άλλοι βλέπουν τον εαυτό τους και όχι τον αντίπαλο. Κι εμείς έχουμε πράγματα από την πλευρά μας που δεν έχουνε οι άλλοι, όπως ο κόσμος. Όπως οι άλλοι βελτιώνονται πρέπει να βελτιωθούμε και εμείς. Τα λεφτά δεν παίζουν ποδόσφαιρο! Στο γήπεδο είσαι 11 εναντίον 11. Εκεί πρέπει να παίξεις δυνατά με κάθε αθλητικό τρόπο αθλητικό χωρίς να φεύγεις από τα όρια, με πάθος με δύναμη, με πίστη. Αν ο αντίπαλος είναι καλύτερος και μας κερδίσει, τότε καλώς, θα τον συγχαρώ. Αλλά θέλω να δω και ένα ντέρμπι με τις τρεις ομάδες της Αθήνας να τελειώνουμε 11 εναντίον 11 και όχι όπως έγινε τόσες φορές πέρυσι να μένουμε με παίκτη λιγότερο…».
-Θεωρείς ότι ίσως υπήρχαν εξωγενείς παράγοντες που δεν άφησαν τον ΠΑΟΚ να πάει ακόμη καλύτερα πέρυσι;
«Δε με νοιάζουν οι διαιτητές, οι άλλες ομάδες κτλ. Δεν τους ξέρω καν τους διαιτητές και δεν θέλω να τους μάθω. Θέλω κάθε μέρα να γίνομαι καλύτερος, να αισθάνομαι καλύτερος και εγώ και η ομάδα. Και να παίζουμε πάντα για τη νίκη. Δεν υπάρχει τίποτε άλλο εκτός από εμάς, ούτε διαιτητές, ούτε άλλες ομάδες. Εμείς! Εμείς φταίμε για το καλό και για το κακό…»
-Αρκετές φορές ο ΠΑΟΚ έπαιξε με παίκτη λιγότερο λόγω νεύρων. Πως το βλέπετε αυτό;
«Δεν πρέπει να κάνουμε τα ίδια λάθη φέτος. Οφείλουμε να είμαστε συγκεντρωμένοι στον ΠΑΟΚ. Και εμένα με χτυπάνε συνέχεια οι αντίπαλοι και με κλωτσάνε. Ο διαιτητής πρέπει να το δει. Εγώ δε θα αφήσω τον εαυτό μου να παρασυρθεί. Απλά από μέσα μου θα πω «ας’ τον» και θα προχωρήσω. Είμαστε άνθρωποι και κάνουμε λάθη. Αυτός είναι ο κόσμος. Χωρίς λάθος δε θα μπει ποτέ γκολ! Δε πρέπει όμως να αφήσουμε εξωγενείς παράγοντες να μας επηρεάζουν αρνητικά. Ο ΠΑΟΚ μπορεί να κερδίσει τις ομάδες της Αθήνα και να τις κοντράρει στα ίσια όπως πέρυσι. Πρέπει να το πιστέψουμε αυτό και φέτος και παλεύουμε πάντα για το καλύτερο δυνατό».

-Όταν σε ρωτάει κάποιος φίλος σου τι είναι ο ΠΑΟΚ, εσύ του τι απαντάς;
«(χαμογελάει…) Θα σας απαντήσω κάπως αλλιώς. Στην εθνική Βοσνίας οι μισοί παίκτες έχουν «ring tone» στα κινητά τους το «Ωωω ΠΑΟΚάρα έχω τρέλα μες το μυαλό»! Το άκουσαν στο δικό μου κινητό και ξετρελάθηκαν! Όλοι οι φίλοι μου έχουν μάθει αυτό που ξέρει όλος ο κόσμος: ότι ο ΠΑΟΚ έχει τους καλύτερους φιλάθλους του κόσμου! Μετά είδαν φωτογραφίες, βιντεάκια στο ίντερνετ και έπαθαν όλοι πλάκα! Οι φίλοι μου στην Εθνική έβλεπαν εμένα κι αυτό που άρχισα να ζω πέρυσι στον ΠΑΟΚ, το πόσο χαίρομαι που βρίσκομαι στην Ελλάδα και στην ομάδα που παίζω και χαίρονταν κι αυτοί για μένα. Τους άρεσε η αίσθηση που τους έδινα. . Κάποιοι συμπαίκτες μου στη Βοσνία με ρωτούσαν πως θα γίνει να έρθουν και αυτοί στον ΠΑΟΚ! «Κάνε κάτι να μας προσεγγίσουν για να έρθουμε στον ΠΑΟΚ…», μου έλεγαν και εγώ απλά τους έλεγα ότι είναι ακριβοί. «Ίσως έρθω στον ΠΑΟΚ στα 30 μου…», μου είπε ο Μισίμοβιτς. «Στα 30 σου να πας στο σπίτι σου…», του είπα εγώ! Πάντως όλοι είδαν από το youtube τον κόσμο του ΠΑΟΚ, το πάθος και την τρέλα για την Ελλάδα και διαπίστωσαν ότι περνάω καλά και ότι βρήκα μια καλή ποδοσφαιρική στέγη».
-Δεν έχεις μείνει πάνω από ένα χρόνο στην ίδια ομάδα ποτέ μετά από τις αρχές του 2000 όταν ήσουν πολύ νέος και έπαιξες τρία χρόνια στην Ουντινέζε. Στον ΠΑΟΚ βρήκες το… σπίτι σου;
«Σίγουρα! Ο ΠΑΟΚ μου έδωσε περισσότερα από κάθε άλλη ομάδα στην καριέρα μου σαν παίκτη και σαν άνθρωπο. Ναι, ο ΠΑΟΚ είναι το σπίτι μου! Έχουμε την ίδια νοοτροπία και δεν δυσκολεύτηκα να προσαρμοστώ».

-Φήμες σε ήθελαν να πηγαίνεις σε ομάδα της Τουρκίας…
«Κανείς δεν έχει μιλήσει με εμένα. Μπορούν να λένε και να γράφουν ότι θέλουν. Αν δεν το αποφασίσω εγώ, δεν πάω πουθενά. Τέλος. Μόλις έπαιζα με την εθνική έβλεπα δημοσιεύματα, και μετά σταματούσαν».

Το γκολ

-Πέρυσι είχες επτά γκολ μέχρι τον Ιανουάριο, αλλά μετά κανένα! Πως το αντιμετωπίζεις αυτό;
«Ο ΠΑΟΚ συνέχιζε να κερδίζει, οπότε δεν ήταν το θέμα το ποιος θα σκοράρει. Δε με νοιάζει ποιος σκοράρει, αρκεί να κερδίζει η ομάδα. Είναι καλό για μια ομάδα να έχει αρκετούς παίκτες που να μπορούν να σκοράρουν. Είναι καλό να σκοράρουν και οι μέσοι. Ο ΠΑΟΚ είναι ο ΠΑΟΚ και όχι ο Μουσλίμοβιτς. Δε με πειράζει το να μη σκοράρω. Είναι λογικό να θέλουν όλοι από τον επιθετικό να σκοράρει, αλλά ακόμη περισσότερο θέλουν όλοι τη νίκη. Αυτή μετράει πάνω από όλα. Ακόμα και όταν δε σκοράρω προσπαθώ μέσα στο παιχνίδι να βοηθάω την ομάδα να φτάσει στη νίκη με κάθε τρόπο. Εγώ είμαι εδώ για να υπηρετώ τον ΠΑΟΚ και να βοηθάω για τη νίκη. Όταν έρχεται η νίκη, όλοι είμαστε ικανοποιημένοι. Ο πλουραλισμός στο σκοράρισμα μας βοηθάει όλους…».

Ο στόχος

- Τι θα πρέπει να πετύχει ο ΠΑΟΚ φέτος για να ικανοποιηθείς εσύ και οι συμπαίκτες σου;
«Αυτό το θα το κρατήσω μέσα μου. Δε θα σας πω τι εύχομαι και τι προσδοκώ για φέτος. Αν πω την ευχή είναι κακή τύχη. Όλοι όμως οι οπαδοί του ΠΑΟΚ και όσοι είναι γύρω από την ομάδα, είμαι σίγουρος ότι έχουν την ίδια ευχή και προσδοκία με μένα. Όσες ευχές και να έχουμε αν δεν δουλέψουμε δε θα κάνουμε τίποτα. Πέρυσι σκεφτόμασταν παιχνίδι το παιχνίδι και αυτό μας βοήθησε αρκετά. Η καλώς εννοούμενη πίεση κάνει καλό στην ομάδα. Ξέρουμε ότι ο κόσμος και οι εφημερίδες περιμένουν από μας το καλύτερο. Ε, εμείς θα παλέψουμε γι’ αυτό…».

Η προετοιμασία

-Πέρυσι δεν έκανες το βασικό στάδιο της προετοιμασίας με τον ΠΑΟΚ και στην πορεία της χρονιάς είχες ορισμένους τραυματισμούς. Φέτος κάνοντας κανονική προετοιμασία, περιμένεις τα πράγματα να είναι καλύτερα για σένα;
«Σίγουρα! Θα είναι όλα καλύτερα για μένα και όχι μόνο από άποψη φυσικής κατάστασης. Τώρα είμαι με την ομάδα από την πρώτη μέρα, και ξέρω τι θέλει ο κόουτς όχι μόνο από εμένα αλλά και από όλους. Πέρυσι ήρθα στο τέλος της προετοιμασίας και πάλεψα να μπω στη νοοτροπία και φιλοσοφία της ομάδας. Έκανα ότι μπορούσα. Τώρα ξέρω πως είναι τα πράγματα. Δε λέω ότι όλα θα είναι εύκολα, απλά υπάρχουν καλύτερες συνθήκες. Το πρωτάθλημα δε θα είναι καθόλου εύκολο, καθώς όλες οι ομάδες βελτιώνονται μέρα με τη μέρα ενώ υπάρχουν και ομάδες που έκαναν σημαντικές μεταγραφές. Το παν όμως είναι η δουλειά. Αυτό κάνουμε εδώ στην Ολλανδία. Δουλεύω συνέχεια και εγώ και οι συμπαίκτες μου, για να γίνουμε καλύτεροι».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις